«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

بودن در مشهد از عمرم حساب نمی‌شود | گفت‌وگو با حسام خلیل‌نژاد به بهانه بازی در سریال «بیست کویید»

  • کد خبر: ۲۰۵۸۹۶
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
بودن در مشهد از عمرم حساب نمی‌شود | گفت‌وگو با حسام خلیل‌نژاد به بهانه بازی در سریال «بیست کویید»
حسام خلیل نژاد از بازیگران سریال «بیست‌کویید» هادی حاجتمند است که به واسطه حضور در این پروژه هفت ماه تمام همجوار امام‌رضا (ع) بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسام خلیل‌نژاد با حضور در سریال «بیست‌کویید» هادی حاجتمند، زندگی در مشهد را تجربه کرد، با همکاران مشهدی‌اش رفیق شد و هفت ماه تمام همجوار امام‌رضا(ع) شد که به قول خودش «این‌ها از عمرم حساب نشده است». این بازیگر که دانش‌آموخته رشته حقوق قضایی اهل دامغان است، بازی در سریال‌هایی ازجمله مختارنامه، یلدا، شاهگوش، جاده قدیم، پردیس، تنهایی لیلا، وضعیت زرد، حورا و عالیجناب را در کارنامه هنری‌اش به ثبت رسانده است. او در سریال «بیست‌کویید» ایفاگر نقشی است که با لهجه دامغانی صحبت می‌کند. گفت‌وگوی زیر درباره همین تجربه است که در عصر یکی از روزهای آذرماه، بعد از پایان کارش، یک فنجان چای نوشیدیم و درباره آن صحبت کردیم.

بودن در مشهد از عمرم حساب نمی‌شود | گفت‌وگو با حسام خلیل‌نژاد به بهانه بازی در سریال «بیست کویید»

مدت‌هاست که برای بازی در سریال «بیست کویید» به مشهد رفت‌وآمد دارید. در ابتدا بفرمایید کار و زندگی در مشهد چگونه تجربه‌ای برایتان بود؟

پیش‌تر از این برای زیارت به مشهد سفر می‌کردم دو سه روزی می‌ماندم اما این بار نزدیک به هفت ماه در مشهد بودم که اتفاقات جالب و متفاوتی برایم رقم خورد. وقتی در شهری قدم می‌زنی که در آن زندگی هم می‌کنی، به جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و اتمسفر موجود فرهنگی آن شهر واقف می‌شوی. این‌طور بگویم که حضور من در این چند ماه، ورق دیگری از مشهد را در ذهنم نشان داد؛ شهر بسیار زنده و پویا که حال خیلی خوبی دارد. احساس می‌کنم روزگاری که در مشهد بودم از عمرم محسوب نمی‌شود چون تک تک ثانیه‌هایش را دوست داشتم. به نظرم شهر بسیار مناسبی برای زندگی است. حضور امام رضا(ع) بارزترین شاخصه این شهر است و از نظر فرهنگی نیز شهری غنی و با ظرفیت زیاد است و هنرمندان خوبی دارد. امیدوارم تولید آثار نمایشی در این شهر بیشتر شود و کلی اتفاق هنری خوب رقم بخورد.

معمولا دلیل مهم‌ بازیگران برای حضور در یک پروژه، فیلمنامه خوب است. می‌خواستم بدانم این موضوع چقدر برای شما اهمیت داشت و آیا نقشتان به تنهایی ویژگی خاصی داشت که توجه شما را جلب کند؟

ابتدا نقشم در این سریال بسیار ساده بود. برای همین قرار بود در حد بیست یا بیست و پنج روز کاری باشد. جلوتر که رفتیم اتفاقاتی در روند فیلمنامه رخ داد. با نظر دوستان نقش من پر رنگ‌تر و حتی یکی از نقش های اصلی داستان شد. صادقانه بگویم ابتدا این نقش را فقط به عشق بودن در جوار امام رضا(ع) پذیرفتم و برایم اهمیت نداشت که نقش پنج یا شش سریال است اما به مرور  نقشم جزو نقش‌های اصلی شد. حالم با این شخصیت خوب است و الان خوشحالم که این انتخاب را انجام دادم‌.

بودن در مشهد از عمرم حساب نمی‌شود | گفت‌وگو با حسام خلیل‌نژاد به بهانه بازی در سریال «بیست کویید»

از تجربه‌تان درباره همکاری با بازیگران بومی مشهد بگویید.

این پروژه باعث شد با هم رفیق شویم و رفیق ماندیم‌. جواد سلطانی که یکی از نقش‌های اصلی است، امیر محاسباتی که در تئاتری در تهران هم‌بازی بودیم و اینجا تجربه مشترک دیگری برایمان رقم خورد، سارا سراجی، محسن رستگار، محمد قابل، امید پارسا، علی عوض بیگی که با هم هم‌بازی بودیم در کنارشان لذت بردم و از همگی یاد گرفتم.

در فضای مجازی که دنبالتان می‌کردم پست‌هایتان را در حرم امام رضا(ع) می‌دیدم. دوست دارید کمی ازحس و حالتان بگویید؟

هر فردی از دریچه خودش به این اتفاق نگاه می‌کند. می‌توانم بگویم که آن لحظات از عمر من حساب نمی‌شود. حالم خوب بود.

به سریال «بیست کویید» برگردیم. بازی در این سریال برای شما چه چالش‌هایی داشت؟

روزگاری که در مشهد بودم از عمرم محسوب نمی‌شود چون تک تک ثانیه‌هایش را دوست داشتم.

بخش‌هایی از نقش، من را دچار چالش کرده بود. در این سریال با لهجه غلیظ دامغانی صحبت می‌کنم و چالشش برایم این بود که آیا مخاطب می‌پذیرد یا خیر؟ وقتی در کنار چند بازیگر مشهدی بازی می‌کنی که با لهجه زیبای مشهدی صحبت می‌کنند تو می‌خواهی یک لهجه متفاوت را استفاده کنی آن هم در جایی که لهجه مشهدی غالب است. به نظرم این خودش بزرگ‌ترین چالش است. وقتی دو، سه سکانس اول را با لهجه دامغانی صحبت کردم کارگردان گفت که «لهجه شیرینی است و همین را ادامه بده.» واقعا تشکر می‌کنم از هادی حاجتمند به خاطر اعتمادی که به من کرد و دستم را در استفاده از این لهجه باز گذاشت.

فکر می‌کنید مخاطبان از این سریال استقبال کنند؟

فکر می‌کنم الان خیلی زود است در این‌باره حرف بزنیم  اما در کل آدم خوش‌بینی هستم. امیدوارم تلاش صادقانه گروه به دل مردم بنشیند. باید منتظر بازخورد‌ها در زمان پخش باشیم. با توجه به اینکه سریال زمینه طنز دارد و حرفی هم در پس داستان گفته خواهد شد و آن هم تشکر از کادر درمان است، حتما مردم دوست خواهند داشت.

بین همه آثاری که در آن حضور داشتید، این سریال را در چه جایگاهی قرار می‌دهید؟

دوست ندارم این سریال را با کار دیگری مقایسه کنم. هر اثر برای خودش معنا، مفهوم و حال خودش را دارد. نمی‌توان سریال بیست‌کویید را در مشهد با سریال‌های  حورا، شاهگوش یا مختارنامه مقایسه کرد چون من آن لحظه را زندگی کردم و دوستش داشتم.

اینکه سال‌هاست در تلویزیون مانده‌اید، دلیلش این است که در شبکه نمایش خانگی و سینما پیشنهادی نداشتید؟

طی دو سه سال گذشته با شبکه یک، دو، سه، نسیم و امید همکاری کردم و خوشحالم و همکاری خود را ادامه می‌دهم. حتی چند روز پیش هم از شبکه خانگی پیشنهاد بازی داشتم اما قسمت نشد. احساس می‌کنم زمان‌بندی خدا درست است و در آن نقصی نیست. اگر قرار باشد کاری را در هر مدیومی انجام دهی به وقتش اتفاق خواهد افتاد. هر جا که بتوانم نقشی را که دوست دارم جان ببخشم، آن را انتخاب می‌کنم.

از نگاه شما به عنوان یک بازیگر، سریال بیست کویید چه پیامی را قرار است به بیننده منتقل کند؟

یک خطی داستان را اگر بخواهم بگویم در راس آن تشکر و قدردانی از کادر درمان با یک سری داستانک‌های ریز در دل یک اتفاق شیرین و بانمک است که سبب می‌شود بیننده با شخصیت‌های سریال همراه شود.‌

بودن در مشهد از عمرم حساب نمی‌شود | گفت‌وگو با حسام خلیل‌نژاد به بهانه بازی در سریال «بیست کویید»

بسیاری از بازیگران این روزها از معیشت می‌نالند. شما چطور؟

 شکر نعمت نعمتت افزون کند و کفر نعمت از کفت بیرون کند‌.

با این حساب، پیشنهاد بازی در یک فیلم و سریال را با چه شرایطی قبول می‌کنید؟

پیشنهاد بازی در یک فیلم، سریال به دلایل زیادی ارتباط دارد. برخورد اول، کارگردان، تیم بازیگری، عوامل و دستمزد همگی عواملی است که در پذیرفتن یا نپذیرفتن نقش موثر است‌.

این روزها مشغول کار جدیدی هستید؟

اکنون مشغول بازی در یک تله فیلم برای پخش از شبکه دوم سیما هستم. هفت روز هفته هم در رادیو صبا فعالیت می‌کنم. همچنین در آیتم نمایشی مجموعه سیدخندان هم حضور دارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->